Tuesday, May 4, 2010

Viljandi jooks

Hommikul pudru ja kohvi kõhtu ning asjad kotti ja autosse. Kohale jõudes võttis meid vastu tugev tuul ning mitte just kõige soojem ilm. Tegelikult on kopp ees sellest tugevast tuulest(viide Jõelähtme Rattamaratonile)! Olukorraga tuli leppida ning õnneks oli tuul sobivalt poolt ning jooksu ei häirinud eriti. Stardikoridori jõudsin ~3min enne starti ning selleks ajaks olin ka närveerimise lõpetanud :) Eelnevate aastate töö tulemusena sain startida 3 stardigrupist ning esimene km sai enamvähem ilma trügimiseta joostud, kuigi ei pääsenud ma ka seekord asfaldi kõrval põllul jooksmisest. Huntaugumäel joostes tundus mulle jälle, et kas ma tõesti suudan tõuse teistest kiiremini võtta või olen ise liiga tormakas ning see maksab mulle hiljem kätte. Otsustasin tempos mitte järgi anda ning mul tuli raja kõrvalt, jällegi põllu pealt, teistest mööduda.
See aasta otsustasin siis esimest korda majade vahelt Riia maanteele suunduda, kuhu läks ka muidugi enamus jooksjaid. Distants tundus mulle natuke pikem kui kalda äärest obeliski juurde joostes, kuid see tunne võis ka petlik olla, aga see-eest polnud mingeid tõusunukke vaid lõpuosas pikem laskumine kus pigin tossu paelu siduma ning nii läks ~5-10s kaduma.
Pärast esimest joogipunkti võtsin põldudel tempot natukene alla, kartsin, et võib viimastel kilomeetritel sama juhtuda mis Nõmme jooksul, et hakkab roiete alt valutama(pistma?). Umbes 3 km enne lõppu otustasin siiski jälle tempot lisada kui kuulsin, et eespool jooksjale öeldi kohaks 250 ning kella vaadates oli lootust saada aeg alla 49min. Viimane km tuli tõenäoliselt alla 4min ning lõpuajaks oli 48.44.
Ajaga jäin rahule, samas jällegi järgmisel päeval hakkasin siiski tahtmatult mõtlema, et kas oleks saanud veel kiiremini ning kuskohas jäi varu. Nagu teada on oleks paha poiss ning seda teemat ei hakka rohkem arutama.
Pärast finisheerimist möödusin esimese 100 lõpetanu auhinnalauast ning tabasin end mõtlemast - tahan ka!
Pärast jooksu lõhkusin lõdvestuseks 1-2h puid ning taastumiseks oli saun ja õlu ning kes veel ei tea, siis taastumine algab kolmandast õllest ;)

2 comments:

Anonymous said...

kui õlu vahele jätta, siis hakkab taastumine kohe

Anonymous said...

Pole paha aeg.
Parandamise kohad on eelkõige tõusudel ja nende järgsel tempovalikul, kus hirmsasti tahaks veel mõne sammu rahulikult võtta, et rütm tagasi saada.